NICI VAGINAL NARROWER® NAPRAWA SZEROKIEGO WEJŚCIA DO POCHWY

Uszkodzone poporodowo lub pooperacyjne szerokie wejście do pochwy ( przedsionek) i wiotkie krocze nazwane zostało zespołem szerokiego wejścia do pochwy. Z terminem tym wiążą się dolegliwości uczucia luźniej pochwy, obniżenia pochwy, nabierania i wydobywania się powietrza w czasie stosunku i ćwiczeń, dyskomfort przy współżyciu. Powyższe dolegliwości są wskazaniami do operacji plastycznych przedsionka pochwy i krocza – vaginoi perineoplastyki w stopniach zaawansowanych lub do zastosowania innowacyjnych nici kotwiczących z haczykami w dwóch kierunkach ( Vaginal Narrower® ), wykonanych z kaprolaktonu i z polidioksanonu. Stosowane w małych i średnich stopniach dolegliwości. Działają przez mechaniczne zbliżenie tkanek i wpływ na kolagen zmieniając spoistość i szerokość wejścia do pochwy. Rozpuszczają się po 18 miesiącach ale efekt utrzymuje się znacznie dłużej dzięki wytworzeniu się pożądanej blizny w miejscu wprowadzeniu nici.

Przeciwwskazaniami do założenia nici są: – ciąża, – czynna infekcja pochwy, -zmiany na pochwie wymagające weryfikacji histopatologicznej, – choroba autoimmunologiczna, – choroba nowotworowa.

Korzyści z zastosowania nici Vaginal Narrower® obejmują: – ambulatoryjną małoinwazyjną technikę, – znieczulenie miejscowe,- natychmiastową poprawę wyglądu i zwężenie wejścia do pochwy, – szybki czas gojenia, szybką rekonwalescencję i powrót do normalnego życia.

Powikłania zabiegu z użyciem nici Vaginal Narrower® zdarzają się bardzo rzadko i na ogół mają niegroźny dla zdrowia i życia charakter np. krwotoczny lub infekcyjny. Nie odnotowano dotychczas powikłań tego zabiegu o poważnym charakterze.

Czas zabiegu=30min.        Liczba powtórzeń=1.